.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احساس امنیت
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند:« انقلاب اسلامی برای امپراطوری نظام سلطه یک تهدید بود کودتا، تحریک اقوام برای تجزیه و سرانجام جنگ تحمیلی واکنش استکبار جهانی به تهدید انقلاب اسلامی بود». رهبری همچنین فرمودند:«قدرت انقلاب،‌رهبری امام(ره) و خصوصیات برجسته ملت ایران تهدید بزرگ جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کرد.»بازخوانی حماسه دفاع مقدس به ویژه مقایسه آن با حمله استکبار جهانی در شهریور ماه سال 1320 از باب ارزیابی احساس امنیت و امنیت ملی خالی از لطف نیست.

شمال نیوز: محمدکاظم انبارلویی/ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند:« انقلاب اسلامی برای امپراطوری نظام سلطه یک تهدید بود کودتا، تحریک اقوام برای تجزیه و سرانجام جنگ تحمیلی واکنش استکبار جهانی به تهدید انقلاب اسلامی بود». رهبری همچنین فرمودند:«قدرت انقلاب،‌رهبری امام(ره) و خصوصیات برجسته ملت ایران تهدید بزرگ جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کرد.»بازخوانی حماسه دفاع مقدس به ویژه مقایسه آن با حمله استکبار جهانی در شهریور ماه سال 1320 از باب ارزیابی احساس امنیت و امنیت ملی خالی از لطف نیست.

***

42سال پيش درحالي‌كه 19 ماه از عمر انقلاب اسلامي نوپاي مردم ايران مي‌گذشت استكبار جهاني از زمين، هوا و دريا به ايران اسلامي حمله‌ور شد و بخش‌هايي از سرزمين مقدس ما را اشغال كرد. اين جنگ 8 سال به طول انجاميد. دشمن بدون اشغال يك وجب از خاك ايران عقب نشست و در مدت كوتاهي طومار زندگي سردار قادسيه بسته شد و اكنون در قعر جهنم، سلوك شيطاني خود را طي مي‌كند.

81 سال پيش ، كشور ايران در دست يك گماشته انگليسي بود، مورد حمله قرار گرفت ، ظرف 80 ساعت به اشغال دشمن درآمد، ارتش از هم پاشيد و فرمانده كل قوا فرار كرد و كشور را بي‌دفاع به دشمن سپرد. هر دو اين حمله در شهريورماه صورت گرفت اولي در 25 شهريور 1320 دومي در 30 شهريور 1359 ، آمريكايي‌ها از حمله اول به عنوان جنگ 80 ساعته ياد كردند.

از دل اشغال اول ايران يك ديكتاتوري 37 ساله بيرون آمد، كه عزت ملت ايران را منكوب كرد و آزادي و استقلال كشور را در معرض تطاول و تجاوز اجانب قرار داد.

از دل حمله دوم، يك ايران قدرتمند با ارتش و سپاهي نيرومند بيرون آمد كه سربازان و ژنرال‌هاي آن بر قله «بازدارندگي» و «اقدام پيشدستانه» ايستاده‌اند.

اين خبر را زياد شنيده‌ايم كه خبرنگاري از نتانياهو نخست‌وزير سابق رژيم اشغالگر قدس مي‌پرسد سه نگراني را نام ببريد كه كابوس اسرائيل است؟ او در پاسخ مي‌گويد؛ «ايران، ايران و ايران!» وقتي خبرنگاري از او مي‌پرسد دليل آن چيست؟ او بلافاصله مي‌گويد :« ايران در حال تبديل شدن به يك امپراطوري بزرگ است، امپراطوري قدرتمند!»

اينكه موساد و سيا در ارزيابي قدرت ايران به چه اسناد ، مدارك ، شواهد و قرائني رسيده‌اند ما نمي‌دانيم. اما همين قدر مي‌دانيم كه در حمله 81 سال پيش و نيز 42 سال پيش دشمن هيچ بهانه‌اي براي حمله به ايران وجود نداشت اما تجاوز و اشغال ايران را كليد زدند امروز دهها بهانه دارند اما حمله نمي‌كنند؟!

اين پرسش فوق‌العاده مهم است. امروز ايران در محاصره پايگاه‌هاي هوايي، دريايي و زميني ناتو در دورتادور مرزهاي آبي و خاكي است، اما دشمن جرأت نمي‌كند يك گلوله به سمت ايران شليك كند. با آنكه بهانه ضربه خونين عين‌الاسد و زدن هواپيماي فوق پيشرفته آمريكا و همين حرف بي ربط شكل‌گيري امپراطوري ايران را به عنوان بهانه دارد، اما دست از پا خطا نمي‌كند. زير پوست مذاكرات هسته‌اي دنبال يك آتش‌بس اعلام نشده در هوا و زمين و درياست!

واقعيت اين است كه امروز دلاورمردان ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اوج قدرت هستند . تمام پايگاه‌هاي زميني،هوايي و دريايي آمريكا و ناتو با موشك‌هاي نقطه‌زن دقيق و پهپادهايي كه قادرند انواع موشك هوا به زمين را دقيق به هدف بزنند، مورد رصد هستند و در كسري از ثانيه قفل شليك به سوي اهداف مورد نظر با كوچكترين تحرك دشمن باز مي شود.

ما راحت و در كمال امنيت هر روز سر كار مي رويم و زندگي عادي خود را مي‌گذرانيم حداقل تا 50 سال آينده امنيت ملت ايران تأمين است. اين يك حقيقتي است كه دشمن از شهرهاي موشكي ايران در عمق زمين دشمن، كم و بيش از آن مطلع است.

غير از اين واقعيت درون‌مرزي، در خارج از مرزهاي ايران، در فلسطين اشغالي، در لبنان ، در عراق، در يمن و در خيلي از كشورهاي اسلامي، قدرت و عمق استراتژيك ايران براي دشمن مخفي نيست. ميليون‌ها انسان دست به ماشه هستند اگر به ام‌القراي انقلاب اسلامي آسيب وارد شود وارد عمل شوند.

يادم مي‌آيد در ايام جنگ تحميلي يك روز كه رزمندگان بسيجي تبريزي عازم ميادين نبرد مي شدند مرحوم شهريار در اجتماع عظيم آنها يك غزل حماسي را خواند؛ كه بخشي از آن اين بود كه ؛

يا علي باز از خدا دستي به همراه بسيج

جاودان كن در جهان اين جلوه و جاه بسيج

يا علي خون حسينت كي رود از يادها

گو ببيند زينب اين غوغاي خونخواه بسيج

لشكر اسلام شد چون سيل و طوفان در خروش

كفر اگر خود كوه باشد مي‌شود كاه بسيج

بيت اول در حقيقت يك دعا و درخواست از مولا امير مؤمنان علي (ع) است كه يد الهي خود را همراه بسيج كند و جلوه و جاه بسيج را در جهان جاودان نمايد.اين دعاي او امروز مورد استجابت الهي قرار گرفته است. او از خدا خواسته كه اگر «كفر»، «كوه» باشد تبديل به «كاه» بسيج شود.

 

كافي است به اعتراف نتانياهو دقيق توجه كنيم؛ كساني كه در سال 1967 ارتش سه كشور عربي را در هم شكستند درحالي‌كه 8 كشور عربي از مصر و سوريه و اردن حمايت مي‌كردند و حكومت خود را براساس اشغالگري، غارت و تجاوز بنا نهادند امروز زير ضربات مرگبار حماس و حزب‌الله در جنگ‌هاي چند روزه و ... التماس آتش‌بس مي‌كنند و خود را در ديوارهاي بتني محصور كرده‌اند.

***

رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند:« این احساس امینت خیلی مهم است که دفاع مقدس آن را به مردم داد. صیانت از امنیت کشور با مقاومت به دست می آید. نه با تسلیم. ما این را به دشمن تفهیم کردیم.»

امنیت بنیادی ترین نیاز هر جامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی است.ماندگاری جوامع در گرو احساس امنیت است. هر نظام سیاسی مهمترین وظیفه خود را ایجاد و حفظ امنیت ملی می داند. امنیت ملی توانایی یک ملت برای حفاظت از ارزشهای داخلی در مقابل تهدیدات خارجی است.

اکنون   به لحاظ نظامي مقوله امنیت  تأمين است دشمن امروز به فكر ضربه به امنيت كشور از درون است . اين رويكرد را در سه حوزه سياسي، فرهنگي و اقتصادي دنبال مي‌كند.

در حوزه سياسي مي‌گويد ؛ انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است.

درحوزه اقتصادي مي‌گويد ؛ تحريم‌ها بهانه است اصل نظام نشانه است.

در حوزه فرهنگي مي‌گويد ؛ حجاب بهانه است اصل نظام نشانه است.

ما بايد خود را در سه حوزه آماده كنيم . اگر اين آمادگي را از دست بدهيم همان بلايي كه در 81 سال پيش در 25 شهريور 1320 و 42سال پيش در 30 شهريور 1359 بر سر ملت آوردند بر سر كشور آوار خواهد شد.

بلاي ناامني ، بر باد رفتن ستون‌هاي استقلال كشور ، به حراج گذاشتن آزادي يك ملت آزاده و به تاراج رفتن منابع اقتصادي كشور و اسارت مجدد ملت ايران است.

اينجاست كه اين سخن پرمغزو معناي امام (ره) را درك مي‌كنيم؛ «حفظ نظام از اوجب واجبات است.»

دولت رئيسي با تمركز روي مسائل اصلي اكنون با سرعت در حال تعريف تنظيم جديدي از روابط با همسايگان و قدرت‌هاي بزرگ و نوظهور است. ديپلماسي فعال ايران از شانگهاي تا نيويورك امتداد دارد و روز‌به‌روز دولت در بسط توسعه روابط جهاني خود موفق‌تر است. تحريم ها را دور زده است و درحال حل مشكلات معيشتي مردم است. اقتصاد كشور را سامان داده است. اين توفيقات مورد حقد و كينه و حسد دشمن است. فرمان از مركزيت جنگ نرم از واشنگتن ، لندن ، پاريس ، تل‌آويو رسيده است به هر قيمتي هست به خيابان‌ها بريزيد به هر بهانه‌اي هست دكور نظم و نسق و آرامش داخلي را به هم بريزيد. سعودي اينترنشنال ، BBC ، راديو آمريكا و ... اسم رمز آشوب و فتنه جديد را «ژينا اميني» اعلام كردند و منافقين از افشاي اين رمز ابايي ندارند.

اين فتنه هم با سدّ بيداري و بصيرت مردم برخورد مي‌كند مانند فتنه‌هاي گذشته و بدتر از آن رسوا مي‌شود.

افشاي فيلم نحوه فوت مهسا اميني نشان داد اين هيزم قادر نيست تنور فتنه جديد را حتي براي دو هفته تأمين كند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.